Сьогодні вУкраїні набрала потужнихобертівосвітня реформа, невід’ємно ючастиною якої є інклюзивна складова. І обраний нашою державою напрям на створення гідних умов навчання для дітей з особливими освітніми потребами є кроком до впровадження європейських принципів та стандартів життя. Саме для реалізації права таких дітей рішенням створена Комунальна установа «Млинівський Інклюзивно-ресурсний центр» Млинівської селищної ради Рівненської області.
Навчання дітей з особливими потребами спільно з їхніми здоровими однолітками сприяє їхній соціальній адаптації. Таке навчання корисне і для здорових дітей, бо вони вчаться розуміти проблеми інших, розвивають емпатію.
В українських школах розпочався активний процес створення інклюзивного навчання для дітей з особливими потребами. Це, своєю чергою, спонукає сучасну школу шукати нові підходи до навчально-виховної діяльності.
Останнім часом усе більше батьків дітей з особливими потребами виявляють бажання, щоб їхні діти навчалися та виховувалися разом з однолітками. Зрозуміло, що така дитина може відчувати під час інтеграції певні труднощі, однак для неї це буде досвідом, яким вона зможе скористатися в подальшому житті.
Організація супроводу інклюзивного навчання вимагає створення умов для дитини з особливими потребами, зокрема не тільки приміщення, відповідно облаштованого робочого місця для занять, а й програмно-методичного забезпечення, надання додаткових послуг такій дитині та індивідуальний підхід до неї.
У своїй діяльності центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими актами законодавства. Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
Гаслом діяльності ІРЦ є висловлювання Сократа: «В кожній дитині є сонце, тільки дайте йому світити…»
Завдання центру:
1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодо програми навчання.
2. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послугдітям з особливими освітніми потребами.
3. Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання.
4. Надання консультативно-психологічної допомоги батькам.
У Млинівському інклюзивно-ресурсному центрі працюють такі фахівці:
· Директор –Лук’янчук Лілія Степанівна;
· учителі-логопеди – Леник Ольга Олександрівна, Комнацька Вікторія Петрівна;
· практичні психологи – Сасюк Наталія Юріївна, Бацман Людмила Володимирівна.
Фахівці центру проводять комплексну оцінку, визначають особливі освітні потреби дитини, розробляють рекомендації щодо програми навчання для створення комфортного освітнього середовища, успішної соціалізації дітей.
Також, практичні психологи, учителі-логопеди центру надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям, спрямовану накорекцію мовлення, пізнавальних процесів, емоційно-вольової сфери, довільної саморегуляції, розвиток комунікативних навичок спілкування дітей з особливими освітніми потребами.
Практичні психологи ІРЦ оволоділи сучасними методиками психодіагностики дітей, за що отримали сертифікати користувачів.
До ІРЦ можуть звертатися батьки (законні представники дитини), які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу за адресою: смт.Млинів, вул. Олексія Кірися буд. 27 (приміщення Млинівської гуманітарної гімназії).
Ми завжди раді допомогти Вам!